Edvinssons blogg 2.0

Nu har jag bloggat cirka en och en halv månad. Det har varit kul och det här är faktiskt inlägg nummer 50.

Som ni ser på adressen är det här en wordpress.com blogg, det vill säga en gratisplattform för bloggar. Det har fungerat jättebra, men precis som det mesta som är gratis finns det en del nackdelar. Till exempel kan jag inte använda något av alla tusentals bloggteman som finns ute på internet, jag kan inte sökmotor-optimera (ändra inställningar så min blogg hamnar högre upp på exempelvis google när någon söker efter något jag skrivit om) eller använda något av alla de tillägg som finns.

Nu ska jag dock inte klanka ner på alla wordpress.com bloggar där ute. Till exempel är en av de mest besökta bloggarna i Sverige, Carl Bildts blogg en sådan. Det jag menar är att jag nu är lite sugen på att skaffa en mer avancerad blogg.

För att skaffa en avancerad, eller ”riktig blogg” måste man först skaffa en plats på ett webbhotell. Ett webbhotell är precis som Tommy skriver en tjänst där du betalar för att få ha din egen hemsida och en domänadress. Och vad är då domänadress? Man kan säga att precis som man har en hemadress kan man också ha en egen adress på nätet, och den adressen kallas för domänadress. I mitt fall skulle det isåfall bli exempelvis edvinssonsblogg.se eller edvinssonsblogg.com.

På grund av de här funderingarna finns det en risk för att det inte blir så mycket bloggande här några dagar framöver när jag flyttar bloggen. Men var lugna, jag återkommer med adressen till den nya Edvinssons blogg!

Jag har nu flyttat bloggen till en egen domän. Alla mina gamla inlägg och en massa nya hittar du numera på edvinssonsblogg.se. Välkommen!

1 comment so far

  1. Lars Edvinsson on

    Hej Björn!

    Du är duktig på att skriva. Riktigt roligt att läsa vad du tycker om Idol och om dina vedermödor som bilförare.

    Fortsätt med skrivandet!

    Hälsningar

    Lars


Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

